دکتر زهرا کرامتی ( پنج شنبه 87/8/30 :: ساعت 11:3 صبح)
غائب کیست؟ما دو نوع غیبت داریم: 1:غیبت نفسی 2:غیبت نسبی غیبت نفسی یعنی حقیقتی که چنان پوشیده است که نمی توان بهآن دسترسی پیدا کرد مثلا ذات مقدس خداوند که حتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) از آن نیز خبر ندارد. غیبت نسبی غیبتی است که نسبت به همه ی دنیا اشراف دارد و میتوان گفت غیبت امام زمان غیبت نسبی است که به همه ی دنیا اشراف دارد ما (شیعیان )به موجودیت مهدی قائل هستیم ولی اهل (سنت) بر این باور است که مهدی خواهد آمد ولی او اکنون متولد نشده است بنابراین آنها موجودیت او را قبول ندارند .ما هستیم که او را نمی بینیم و نمی شناسیم بلکه امام زمان ما را می بیند و از تمام اعمال ما با خبر است همانطور که روح به بدن اشرافی دارد پس امام زمان به دنیا اشرافی دارد. ما او را غائب می دانیم در حالیکه ما غائب هستیم و او را نمی بینیم اگر برای ما روشن شد که غائب هستیم نه امام می توانیم راه را برای رسیدن به او باز کنیم که به این انتظار می گوئیم انتظار فاصله ی بین ما را می شکند انتظار نه فقط توفیق بلکه وظیفه است پس انتظار وظیفه ی ماست .آیا ما برای امام هستیم یا امام برای ما؟ ما باید نیاز را به طرف امام ببریم امامی که واسطه ی بین ما و خداست .شفا کردن . رفع کردن مشکلات و..... ریخت وپاش سفره ی اهل بیت است و آن چیزی که ویژه است و برای پیروان خاص خود قرار داده است معرفت می باشد.هر کس امام زمان خود را نشناسد وبمیرد به مرگ جاهلیت مرده است واگر کسی امام زمان خود را بشناسد حیات او حیات عقلانی و مرگش مرگ عقلانی است. ما برای او هستیم نه او برای ما. ما در محور او تلاش نه او در محور ما و پایان انتظار معرفت است ما اگر امام خود را بشناسیم برای ما نباید مهم باشدکه امام کی ظهور می کند وظیفه ی ما در حوزه ی انتظار معرفت است. انتظار با معرفت رابطه ی مستقیم دارد ما معتقدیم امام عصر می آید و توحید را در جهان گسترده می کند و انقلاب او انقلاب جهانی است.پس همانطور که انقلاب جهانی است باید انتظار هم جهانی باشد و فقط محوریت خود انسان جمع نشود.انتظار یک جریان عقلی وپویا است.بعضی از انسانها دچار سراب هستند یعنی فکر می کنند که منتظر هستند در حالیکه منتظر واقعی کسی است که آرام و قرار نداشته باشد شیعه ی واقعی باید پویا باشد و حرکت کند.انتظار مسئولیت آور است انتظار بی مسئولیت انتظار بی خودی است. انتظار باید موثر باشد انتظاری که در دیگری اثر نداشته باشد انتظار نیست انتظاری که در همه ی ابعاد با برنامه ی امام زمان مطلوب باشد انتظار واقعی است انتظار حقیقی تلاش آفرین است و خسته نمی شود معنی انتظار این نیست که ما انسانهای خوبی باشیم و بود و نبود ما هیچ تأثیری نداشته باشد.انتظار رشد آور است امام زمان با ظهورش سیره ی نبوی را زنده می کند. بهترین منبع شناخت وظیفه ی منتظر قران توصیه ی خداوند است و از دیگر منابع ادعیه هاست این منابع به ما آموزش می دهند و وظایف ما را تعیین می کنند. ما دو نوع وظیفه داریم: 1:وظیفه ی نیایشی(خواندن دعای عهد و دیگر دعاها) 2:وظیفه ی عملی(حرکت.عدم رکود و پیشرفت داشتن) بیاییم با حرکت در راه او زمینه ی ظهور را فراهم کنیم و از یاران واقعی آن حضرت باشیم. یا مهدی
|
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
|
||